Informace    Recenze    

napsáno 14.12.2015 

Recenze

Zelenina versus ovoce, dobro versus zlo, sdělení versus provedení. Smích, napětí, zase smích. Muzikál, groteska, detektivka, pohádka, slavnostní udělování cen nebo pouliční zábava. To vše, zabaleno v papírové krabici, je Láska ke třem pomerančům pražského souboru Geisslers Hoffcomedianten.

Geisslers Hoffcomedianten navazují na tradici inscenování barokních divadelních her. Láska ke třem pomerančům, původní hra Carla Gozziho z roku 1761, byla přeložena pro potřeby souboru Kateřinou Bohadlovou, kolektivně upravena a zrežírována Petrem Haškem. Představení, po vzoru lidového divadla, začíná zdánlivě civilní etudou a uvedením souboru. Samotnou inscenaci tvůrci rozčlenili do tří pohádkových dějství, která jsou uvedena a prokládána prologem, děkovnými proslovy, komentáři a hádkami dvou čarodějů – vypravěčů, písněmi a tancem. Soubor, ve spolupráci s Otakarem Faifrem, scénář upravil a obohatil o aktualizační prvky - mobilní telefon, podomní prodej nožů nebo současné populární písně.  
Scénografky Jitka Nejedlá a Kristýna Šrolová jednoduše a efektně zaplnily prostor papírovými krabicemi od banánů s otevřeným dnem, ze kterých herci v dokonalé souhře staví hrad, interiér pokoje nebo kuchyně, brány, výtah, loď, skateboard i s ubíhající krajinou, herní automaty, ale také batohy, televize, poprsí pekařky Zuzany, dokonce i záblesky vzpomínek. Scénické obrazy doplňuje projekce, většinou funkčně a podpůrně. Kromě krabic se na scéně objevuje velké množství zeleniny a ovoce, banánové zbraně, pórkoví strážci na hradbách, citronová kletba a pomeranče jako objekt chorobné touhy. Jednotné, barokem inspirované kostýmy, jsou v barvách bílé, šedé a černé s červenými detaily, což umožňuje vyniknutí výrazně barevného ovoce a zeleniny. Jejich jednoduchost souzní s celkovým výtvarným pojetím inscenace.  
Pro Geisslers Hoffcomedianten je nápaditá scénografie typická, stejně jako brilantní herecké výkony. Velké množství postav ztvárňuje sedm herců, kteří, ač se kostýmně nemění, plynule přecházejí z role do role. Stylizované herectví působí komicky, ale ne afektovaně, Geisslers postavy nepsychologizují, odkazují se k pohádkovým typům, které obohacují o současné rysy, například chudý sluha - prodavač nožů jako self-made man, nebo princ jako mutující pubescent.  
Láska ke třem pomerančům plyne s lehkostí, s komickým nadhledem, v poetice ve které si najdou své jak děti, tak dospělí. Forma je do detailu propracovaná a působivá, ale převažuje nad obsahem. Geisslers Hoffcomedianten předvádějí své nejlepší výkony, místy narážejí na neduhy naší společnosti, extremizují dnešní fenomény, ale nepředávají divákům žádné zásadní sdělení, téma, o kterém by se mělo diskutovat, aktuální situaci, na kterou by se mělo upozornit. Jedná se spíše o obdivuhodnou podívanou než k přemýšlení vyzývající reflexi nebo postoj k dění, jevu, osobě. I přesto je ale zhlédnutí jakékoli inscenace tohoto souboru, tuto nevyjímaje, velkou radostí.  



logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo tri65dni
logo tvp
hledat na Google v Česku Google v Česku
hledat na Google v Česku
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Pátek 20. 10. 2017 Svátek má Vendelín
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz