< Předchozí  ^^  Další >
Film s Miroslavem Krobotem vzbudil v Cannes rozporné reakce
24.05.07 14:41

 

Paříž 24. května (zpravodaj ČTK) - Na filmovém festivalu v Cannes se ve středu představil patrně jediný český zástupce v hlavní soutěži Miroslav Krobot, ne však ve svém "původním povolání" režisér, ale jako představitel hlavní role v maďarském soutěžním snímku The Man from London (Muž z Londýna). Dnešní francouzské listy nebyly k filmu milosrdné, ale Krobot v telefonickém rozhovoru z Cannes ČTK řekl, že rozporné reakce se daly čekat a že režisér Béla Tarr podstoupil riziko kontroverze vědomě.

 

Film je založen na povídce Georgese Simenona, natáčel se - v černobílém provedení - na Korsice, vedle Krobota v něm hrají například známá britská herečka Tilda Swintonová nebo Němec Volker Spengler.

 

Francouzská kritika vesměs ocenila výtvarnou stránku, ale kritizovala statičnost snímku. Podle agentury AFP je film po estetické stránce skvělý, ale jeho pomalost "vyčerpala trpělivost dobré třetiny" diváků přítomných promítání. Pomalost a strnulost konstatoval také list Le Figaro, který filmu vytýká také jakousi slavnostnost, Libération psal o "omračující, ale ubíjející kráse" a celkově snímek označil za "nejkrásnější kalvárii filmových dějin". Le Parisien tento film posoudil jako průměrný a napsal, že někteří mu budou přidělovat hvězdičky a jiné bude uspávat.

 

Miroslav Krobot řekl, že ohlasy, se kterými se setkal po promítání, byly vesměs kladné, ale že měl možnost mluvit jen s lidmi, kteří měli k filmu nějakým způsobem blízko. Podle něj byl ale režisérův záměr zpomalit čas a jít vědomě až na hranici trpělivosti, aby si lidé uvědomili okolnosti. Myslím, že to bylo vědomé riziko, řekl.

 

V Cannes toho prý jinak moc neviděl, rozhodně ne žádný další soutěžní film. "Ještě jsem se nezastavil, je to jedno interview za druhým a další povinnosti, spíš si tu člověk připadá jako prodejce," řekl.

 

Cannes je vůbec první festival, kterého se český divadelní režisér zúčastnil. Podle jeho názoru hodně sází na okázalost, "která je možná opodstatněná v tom, že je to vlastně velký byznys".

 

Miroslav Krobot, původně divadelní režisér, se jako herec prosadil poměrně pozdě, okamžitě však na sebe upoutal pozornost. Poprvé jej obsadil režisér Petr Zelenka do svých Příběhů obyčejného šílenství, nejnověji se Krobot představil v jedné z vedlejších rolí v Tajnostech Alice Nellis. Právě Tajnosti jsou nyní v českých kinech a v Cannes se budou promítat nesoutěžně jako jeden z českých filmů v rámci filmového trhu, který se během festivalu pořádá.



Další zprávy

Recenze: Vratné lahve
Fotografu Janu Saudkovi věnuje svůj dokument režisér Adolf Zika
Polští veteráni se bouří proti Čtyřem z tanku i jejich psu
V Cannes nečekaně ohlášen dokument o Litviněnkovi
Scorsese oznámil vznik fondu na záchranu světové kinematografie
Festival v Cannes ve druhé polovině, zatím žádný jasný favorit
Třetí pokračování Pirátů z Karibiku bude v kinech od 24. května

Nejčtenější

Přidat k oblíbeným, Zaslat na email


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo tri65dni
logo tvp
hledat na Google v Česku Google v Česku
hledat na Google v Česku
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Sobota 8. 5. 2021 Svátek má Státní svátek
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz